vrijdag 2 december 2011

mika gedekt (18 oktober 2006)

Nou ondertussen is Mika nu dus vier keer gedekt door Dhungar. (In drie dagen)
Maandag was het voor de eerste keer zo ver.
‘s Morgens was ik naar de dierenarts geweest voor een progresteron test. (Bloed wordt afgenomen en aan de hoeveelheid hormonen in het bloed kunnen ze dan ongeveer zeggen wat het juiste tidstip van dekken zou moeten zijn).
Net als ik op het punt sta de dierenarts te bellen voor de uitslag zitten Mika en Dhungar vast na de eerste dekking.
Mika behoorlijk ongeduldig, want die wil maar één ding en dat is loskomen. Ze wordt uiteindelijk wat kalmer en na 15 min.komen ze los.
Helemaal happy natuurlijk bel ik de dierenarts….. die meteen weer voor een domper zorgt door te zeggen dat Mika waarschijnlijk haar vruchtbaarste periode alweer gehad heeft.???? tja wat moet ik daar nu weer mee.
Eerder hebben ze geen aangestalte gemaakt, zowel Dhungar als Mika niet dus ik neem aan dat het dan gewoon niet zo ver geweest is. Kan ze toch ook niet dwingen.

36

De volgende dekkingen zijn allemaal goed verlopen, ze blijven na de dekking rustig staan totdat ze weer los komen. Het valt alleen niet mee om zowel een reu als een loopse teef in huis te hebben.
Dhungar is nogal luidruchtig als hij Mika niet ziet. ‘s Nachts slaapt hij bij ons op de slaapkamer omdat ik ze niet samen alleen wil laten.
We hebben Dhungar ‘s nachts buiten geprobeerd maar daar jankt hij de hele buurt bij elkaar.
Mika boven en hij beneden dan is hij in staat het huis te verbouwen. (Wat hij inmiddels wel met het buitenkennel aan het doen is.)
Kun je nagaan als we niet willen dat ze gedekt wordt…. hellluuuuup!
Ik denk dat er dan ��n van de hondjes moet gaan logeren.
Nu moeten we maar geduldig afwachten totdat de dierenarts kan voelen of de dekkingen gelukt zijn…. zucht…..
Geduld is een schone zaak zeggen ze toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten