vrijdag 2 december 2011

Pupjes geboren (21 december 2006)


Nou ze zijn geboren hoor maar het wordt een heel verhaal dus ga er maar even voor zitten.
Dinsdag morgen om 07.15 uur is de eerste pup geboren.

1_1

Een wolfsgrauw teefje van 480 gram. De geboorte van deze liep heel voorspoedig, echter de tweede liet
veels te lang op zich wachten. Uiteindelijk de dierenarts gebeld en ik moest meteen komen….een
keizersnede. Als een gek er heen gereden met Mika en de pup.
Werd eerst een röntgenfoto gemaakt om te zien hoeveel pups er waren, uiteindelijk nog drie pups.
Uiteindelijk met  vier pups en Mika weer op huis aan. Ergste achter de rug…… dacht ik nog!!!!
NIET DUS………
In eerste instantie dronk het allemaal goed, Mika wilde er in eerste niets van weten maar dat is niet gek na een narcose, uiteindelijk kroop ze er toch weer bij en werden de pups gevoed en verzorgt.
Mika aan het infuus.

4

‘s Nachts erbij geslapen omdat ik er toch niet helemaal gerust op was, Mika was soms behoorlijk lomp.
Af en toe een pup weer terug leggen omdat die te ver verwijdert was. Volgende middag ging het mis, een reutje lag er dood tussen. (De op één na grootste pup).
Nou dat was dus de volgende tegenslag, de hoop nu gevestigd op Mika en de andere drie pups.
‘s Avonds vond ik één teefje al veel te sloom, deze met flesvoeding proberen bij te trekken zodat ze zelf voldoende kracht zou hebben om van de tepel te drinken.
De hele nacht door fles voeding gegeven om de 1.5 uur. Helaas vanmorgen was ook zij dood.
(Dit was de grootste van het nest, zij was ook diegene die zorgde voor een keizersnede).
Nu werd het me toch allemaal te veel, Mika en ik hebben het wel te voorduren gekregen.

3

Erg heftig allemaal, alles komt voor het eerst op je af en dan ook nog op deze manier.
Ondertussen al vier nachten niet meer geslapen. Nu begon ik me weer zorgen te maken om die andere twee, deze waren wel vanaf het begin erg levendig en ze leken goed te drinken.
Leek er vanmorgen nog op dat Mika te weinig melk zou geven maar door het bezoek aan de dierenarts ben ik gerust gesteld.
Voldoende melk zou ze geven en nog even voor de zekerheid een extra spuit.
Echo gemaakt van de buik van Mika en ook dit zag er goed uit. Hoop dat nu dan voor ons het genieten kan beginnen. De volgende twee foto’s zijn van het teefje (eerst geborene) en het
over gebleven reutje.

6

5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten