vrijdag 6 april 2012

Saarlooswolfhonden weekend (11 juni 2007)

Vrijdag vertrok ik met een vol geladen auto en Mika en Dhungar om 13.00 uur naar Leeuwarden.
Hartstikke warm maar met airco zou dat geen probleem moeten zijn. Helaas kwam ik na een uur al in de file, airco moest uit zodat de temp. van de motor niet te hoog op zou lopen.
Gelukkig kon in na een half uur vertraging weer gas geven en kon de airco weer aan.... bijna niet te doen anders, 35 graden en twee honden achter in.
Om 15.30 uur kwam ik aan op de camping, was bijna één van de eerste dus kon ik een mooi plaatsje uitzoeken voor mijn tent. Gelukkig werd ik geholpen door Jeroen en Jurjen.
Pict2160_1
De tent staat gelukkig, best een groot ding.
Helaas konden de honden niet los lopen op dit campeer terrein en moesten ze helaas aan een lange lijn met een pin in de grond.
1_5
Pict2156
3_2
Hier ben ik samen met Luna de saarloospup, wat een schatje hxe9!!
5_1
Met zijn alle onder de partytent!!
8_2
Zaterdag morgen weer vroeg op want in leeuwarden hadden we met zijn alle clubmatch.
Er stonden 16 saarlozen ingeschreven en 5 Tsjechen.
Het was ook deze dag weer bloedheet, weinig tot geen schaduw en wederom een keurmeester met weinig verstand van zaken.  Jammer.....
16_2
Toch knap dat iemand deze foto heeft kunnen maken, Mika had eigenlijk maar één doel en dat was de ring uit en de schaduw in. 
Dhungar gaf op de achtergrond een heel concert omdat ik in zijn ogen iets te ver verwijderd was. Ik had hem een heel eind verder aan een lange lijn liggen, hij wist echter op één of andere manier los te rukken en kwam met volle vaart op de ring af stormen. Gelukkig werd hij net voordat hij onder het lint (om de ring heen) door ging tegen gehouden door Ildiko en Barry.
Na de keuringen hebben we met een groot gedeelte van de groep water op gezocht zodat de honden (en wij) konden afkoelen. Daarna weer naar de camping, met in het vooruit zicht de bbq.
Pict2161
Ellen met onze knuffelkont Dhungar.
De bbq en het vlees klaar gemaakt door Freddy was heerlijk. Het werd wederom een gezellige avond en rond 01.00 uur kroop ik mijn tentje weer in.
(Eerst nog even mijn luchtbed in het donker iets harder opblazen.. grrr.)
De volgende ochtend op tijd op staan, de tent op ruimen zodat we daarna nog met zijn alle een wandeling konden maken voordat we allemaal weer richting huis vertrokken.
Pict2207
19_2
Pict2217
Om 17.30uur was ik zondag weer thuis. Het was een heerlijk, gezellig maar vermoeiend weekendje. In je uppie met twee honden is toch best veel, ze moesten op de camping constant aan de riem.
Daarbij moest je Dhungar constant in de gaten houden omdat hij ging slopen als ik maar iets te ver uit de buurt was.
..... niet alles is dus in de zelfde staat thuis gekomen als waarin het vertok.... ahum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten